Avui, 15 de maig de 2013, el Club ha participat en una trobada empresarial sobre ecodisseny

Dimecres 15 Maig 2013

BCD Barcelona Centre de Disseny, en col·laboració amb la Direcció General de Qualificació Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya organitza una sèrie de trobades empresarials d’ecodisseny amb l’objectiu de marcar l’estratègia per a la integració dels aspectes ambientals a la indústria, d’acord amb les noves directrius marcades per la Comissió Europea i la Normativa de la Generalitat de Catalunya.

Com a primera fase, s’està duent a terme una anàlisi i una diagnosi sectorial de les empreses que ja utilitzen les eines de l’ecodisseny per tal d’oferir productes de baix impacte ambiental.
En aquest sentit, ja s'han portat a terme quatre trobades per als sectors de mobiliari, packaging, alimentari, il·luminació i tèxtil que han comptat amb la presència d’empreses com Escofet, Santa & Cole, Veritas, Danone, Espacio Solar i Teixidors, entre d’altres.

Avui, 15 de maig de 2013, amb la participació del Club EMAS, ha tingut lloc la cinquena trobada empresarial, adreçada als socis del Club EMAS i als del Club d’Empreses BCD a l’Arpa Design Centre.

Per a aquesta ocasió, els socis experts en ecodisseny, provenint d’ambdós clubs, han fet una sèrie de presentacions on han explicat les seves experiències, i han parlat de les similituds i diferències que han trobat entre el sistema EMAS i l’ecodisseny.
Tot seguit, per tal de traçar el mapa de la situació actual, les empreses, els estudis de disseny i les institucions membres dels clubs han format una plataforma de debat on s'ha fet una valoració de l'abast dels objectius que s'aconsegueixen tant a través de l'EMAS com a través de l'ecodisseny, tot fent una anàlisi dels punts en comú i les diferències en la seva metodologia. S'han explorarat les oportunitats i les necessitats a l’hora d’implantar el procés d’ecodisseny als productes, i serveis, tot considerant l’ACV, els clients, els usuaris i els competidors en la seva estratègia. El debat ha estat ‘a petit comité’ i ha estat obert a tots els assistents.

L’estructura de la sessió ha estat la següent:
  • Benvinguda
  • Presentacions “elevator pitch
  • Ronda de presentacions de la plataforma de debat
  • Debat
  • Conclusions i cloenda
A partir de les conclusions, es farà una valoració de les solucions i les barreres identificades, per tal de poder utilitzar-les com un instrument de demostració en la segona fase de l’estratègia del programa: la implementació. En aquesta fase, que tindrà lloc a l’Ecodesign Day el proper 18 de juny 2013, es faran trobades en format d’eco-networking amb empreses que encara no han integrat els criteris mediambientals en les seves pràctiques.

Més sobre...: BCD , club emas , jornades