Lliurats els Premis EMAS Catalunya 2018

Dilluns 22 Octubre 2018

Lliurats els Premis EMAS Catalunya 2018

El 17 d'octubre de 2018 es van lliurar els Premis EMAS Catalunya 2018 al Born Centre Cultural i de la Memòria de Barcelona.

Els Premis EMAS Catalunya es realitzen cada dos anys i estan adreçats a qualsevol organització registrada EMAS que disposi com a mínim d’un centre ubicat a Catalunya. Són un estímul per promoure la millora ambiental d’aquestes organitzacions.

En aquesta edició va haver-hi 4 categories en les quals es podia participar:
  • Millor declaració ambiental
  • Millor acció d'implicació de les parts interessades.
  • Millora del comportament ambiental
  • Millor projecte en Tàndem (exclusiva per l'edició 2018)
L’esdeveniment va ser presidit per l’Honorable Sra. Elsa Artadi i Vila, Consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, i va servir, com en anys anteriors, per reconèixer la tasca que les organitzacions EMAS duen a terme en pro del medi ambient i de la qualitat ambiental. Aquest any, a més, va tenir lloc conjuntament amb la jornada Marketplace ambiental del projecte Tàndem on es promou la col·laboració “win-win” entre empreses i entitats sense ànim de lucre per desenvolupar projectes ambientals de caràcter innovador i amb valor social. A més, va comptar amb la presència dels responsables de les dues direccions generals que intervenen: Direcció general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic i Direcció general de Polítiques Ambientals i Medi Natural.

El jurat d’aquests guardons ha estat conformat per persones rellevants del món del medi ambient, de l’empresa, del món acadèmic, de la comunicació i de la societat en general.
  • Mercè Rius, Directora General de Qualitat Ambiental del Departament Territori i Sostenibilitat, (Presidenta del jurat).
  • Ferran Miralles, Director General de Polítiques Ambientals i Medi Natural del Departament Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
  • Alba Cabañas, Directora de l’Àrea Tècnica de FOMENT del Treball Nacional.
  • Enric Pol, Catedràtic de Psicologia Social i Ambiental de la Universitat de Barcelona.
  • José Manuel Jurado, responsable del Departament de Sostenibilitat de Comissions Obreres de Catalunya.
  • Marc Vilahur, President de l'Obrador del Tercer Sector ambiental de Catalunya.
  • Núria Ayats, responsable de Sostenibilitat de Barcelona Cartonboard, organització sòcia del Club EMAS i que ostenta la vicepresidència en la seva Junta Directiva.
  • I, Dani Jiménez, científic, divulgador i expert en l’àmbit de la comunicació.
El jurat va avaluar un total de 29 candidatures en les 4 categories de participació.

Guanyadors:

Premi a la millor declaració ambiental: GRAMONA, SA
Aquest any el jurat va considerar també lliurar una menció especial en aquesta mateixa categoria a GRUP B. BRAUN
Premi a la millor implicació de les parts interessades: Acondicionamiento Tarrasense, centre tecnològic LEITAT amb el projecte “Llença’t a no llençar”. Projecte de sensibilització i implicació del personal de LEITAT en la prevenció i reutilització de residus en les seves instal·lacions.
Premi a la Millora del comportament ambiental: Gestió Integral de Cementiris de Nomber (Grup Àltima) amb el seu projecte “Camí del Bosc” Disseny i construcció d’un nou espai integrat en el medi, que acull més de 4.000 urnes cineràries biodegradables i que al mateix temps fomenta la biodiversitat.
Premi al millor projecte en tàndem: Pau Costa Foundation, cossos de gestió d’incendis GRAF Girona, explotacions ramaderes, Gremi de carnissers de les comarques gironines i Restaurant Mas Pi de Verges amb el tàndem “Ramats de foc” Projecte de cooperació per la prevenció d’incendis garantint la pastura al bosc i la comercialització de la carn i els productes làctics fruits del projecte.

Altres mencions:
També es van lliurar uns reconeixements a les empreses que porten 10 anys amb EMAS a Catalunya i es va aprofitar també per lliurar, als nous registrats en EMAS al 2017 i 2018, el corresponent certificat que ho acredita.

El mateix dia, i compartint protagonisme, va tenir lloc també la jornada anual del projecte Tàndem. En la seva vuitena edició es van trobar empreses, entitats, institucions, grups de recerca i altres parts interessades per fer créixer la seva xarxa de contactes en l’àmbit del medi ambient i desenvolupar nous projectes amb valor social. Vam conèixer projectes en tàndem que ja han estat un èxit i es van donar a conèixer d’altres a la recerca de col·laboració.

Tota la informació sobre aquest projecte i sobre la jornada a www.tandem.cat

Així mateix, tota la informació els Premis EMAS Catalunya es troba al web del Club EMAS en aquest ENLLAÇ

Organitzats pel:

Amb el suport:

Amb el suport en el marc del projecte Tàndem