6 dones capdavanteres del tercer sector ambiental

Dimarts 6 Març 2018

La Directora del Club EMAS com a figura significativa i d'unió entre el tercer sector ambiental i el mon de l'empresa.

Són 6 figures significatives del tercer sector ambiental, implicades en la conservació de la natura, la lluita per la qualitat de l'aire, per les energies renovables i contra els residus i la pobresa energètica.
Apartat Directora del Club EMAS. Sra. Maria Passalacqua:
"...Maria Passalacqua és la directora del Club EMAS, l'associació sense ànim de lucre promou la certificació ambiental EMAS en les empreses. "Som activistes ambientals dintre del món de l'empresa" diu Maria, politòloga italiana que va desenvolupar la seva carrera en el món de la consultoria ambiental, abans de passar al tercer sector. "Vaig començar al club Emas des de la seva creació: som una associació sense afany de lucre però els nostres socis són empreses". Són empreses que treballen de forma voluntària en defensa del medi ambient més enllà del compliment de la legislació ambiental, i que es dediquen a convèncer a altres empreses. "Sempre he treballat amb moltes tècniques de medi ambient dones, però és cert que dirigint les empreses hi sol haver més homes. Tot i això, crec que les coses estan canviant. A la nostra associació vam començar a tenir juntes paritàries, al principi de forma casual, però ara ho busquem. La certificació ambiental EMAS no incorpora aspectes de gènere o polítiques d'igualtat en l'empresa, però és cert que una empresa que mostra una sensibilitat pel medi ambient és més fàcil que els incorpori..."

Veure tot l'article