El Club EMAS presenta al·legacions a un nou avantprojecte de llei

Dimecres 1 Febrer 2017

Al·legacions en favor dels EMAS

El passat dijous 26 de gener va sortir a informació pública el “Anteproyecto de Ley por el que se modifica el Código de Comercio, el texto refundido de la Ley de Sociedades de Capital y la Ley de Auditoría de Cuentas, en materia de información no financiera y diversidad”. On es disposava de 10 dies hàbils a partir de la data de publicació per presentar al·legacions.

En el marc d’aquesta futura llei es transposarà la Directiva 2014/95/UE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 22 de octubre de 2014, sobre informació no financera. La finalitat de la Directiva és augmentar la divulgació d’informació no financera, entre d’altres, els factor socials i ambientals, amb per tal d’identificar els riscos per a la sostenibilitat i incrementar la confiança dels inversors, els consumidors i la col·lectivitat en general.

Des del Club EMAS hem presentat al·legacions per tal de que el legislador tingui en compte a les empreses registrades en EMAS i que la declaració ambiental validada ja serveixi per cobrir la part d’informació ambiental sense que calgui aportar més documentació, de fet, aquest és l’esperit que ja està recollit en la pròpia directiva. Les al·legacions que hem presentat es basen en el fet de que si bé en l’exposició de motius de la futura llei es considera l’EMAS i també es diu que la declaració ambiental validada serà suficient, desprès en l’articulat de la llei es dilueix en una frase genèrica i no es torna a fer referència a aquests avantatges per a les empreses EMAS. Això pot suposar que, tot i la bona intenció recollida en la part inicial del text, a efectes pràctics no tingui aplicabilitat donat que l’exposició de motius de la llei no té valor jurídic en l’ordenament jurídic espanyol.