El projecte CompensaNatura adreçat als EMAS

Dilluns 10 Març 2014

Des del Club EMAS us volem donar a conèixer l'iniciativa “CompensaNatura” de l’ONG Acciónatura. Creiem que pot ser d'especial interès per a  les organitzacions que opereu sota EMAS.

La proposta és molt senzilla: ajudar a preservar un paratge natural de les mateixes dimensions que l’espai que ocupeu amb les vostres oficines, magatzems, botigues, fàbriques, o naus industrials.

“CompensaNatura” s’inspira en el nou indicador que va incorporar l’EMAS III, en relació a l’impacte de qualsevol organització sobre la Biodiversitat (el “m2 de sòl segellat”), que ja teniu calculat. Amb la vostra implicació, estareu donant una primera sortida aplicada en aquest nou indicador, a l’hora que podeu contribuir a preservar per exemple els darrers boscos madurs de Catalunya. Es tracta d’una compensació única, mentre no varií la vostra ocupació del sòl. Justament per aquesta circumstància, també podeu fer la compensació de forma gradual, començant per algun centre de treball, i cada any ampliant la compensació, fins assolir el total de la superfície de l’organització.

Si voleu acabar d’emmarar l’acció més encara, “CompensaNatura” és una molt bona opció d’implicació per un dels propers dies mundials ambientals: 21 de març, Dia Mundial Forestal / 22 d'abril, Dia de la Terra / 22 de maig, Dia de la Biodiversitat / 5 de juny, Dia Mundial del Medi Ambient.

Ho teniu tot a www.compensanatura.org

No us perdeu el curt promocional a la capçalera, així com l’apartat de “Organitzacions”. Per implicar-vos-hi, ho podeu fer directament via web, on només cal escollir el projecte de compensació que més us agradi per equilibrar la vostra ocupació del sòl. En formalitzar la vostra implicació (entre 0,09 €/m2 i 0,60 €/m2), rebreu un certificat numerat, apareixereu automàticament a la llista d’organitzacions implicades i, contactant amb Acciónatura (info@compensanatura.org), podreu adjuntar-hi un text que descrigui la vostra acció.

Des del Club EMAS i Acciónatura anirem fent ressò de les compensacions que conjuntament heu realitzat com a  col·lectiu EMAS.