Acte de lliurament Premis EMAS Catalunya 2018

Dimecres, 17 d’octubre de 2018, va tenir lloc al Born Centre Cultural de Barcelona, l’acte de lliurament dels premis EMAS Catalunya 2018 conjuntament amb la jornada Marketplace ambiental del projecte Tàndem. L’esdeveniment va ser presidit per l’Honorable Sra. Elsa Artadi i Vila, Consellera de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, i va servir, com en anys anteriors, per reconèixer la tasca que les organitzacions EMAS duen a terme en pro del medi ambient i de la qualitat ambiental. Aquest any, a més, va tenir lloc conjuntament amb la jornada Marketplace ambiental del projecte Tàndem on es promou la col·laboració “win-win” entre empreses i entitats sense ànim de lucre per desenvolupar projectes ambientals de caràcter innovador i amb valor social. A més, va comptar amb la presència dels responsables de les dues direccions generals que intervenen: Direcció general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic i Direcció general de Polítiques Ambientals i Medi Natural.

Les candidatures als premis EMAS 2018 es van poder presentar a 4 categories de participació: millor declaració ambiental, millor acció d’implicació amb les parts interessades, millora del comportament ambiental i millor projecte en tàndem, aquesta última específica d’aquesta edició.

El jurat d’aquests guardons ha estat conformat per persones rellevants del món del medi ambient, de l’empresa, del món acadèmic, de la comunicació i de la societat en general.

• Mercè Rius, Directora General de Qualitat Ambiental del Departament Territori i Sostenibilitat, (Presidenta del jurat).
  • Ferran Miralles, Director General de Polítiques Ambientals i Medi Natural del Departament Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
  • Alba Cabañas, Directora de l’Àrea Tècnica de FOMENT del Treball Nacional.
  • Enric Pol, Catedràtic de Psicologia Social i Ambiental de la Universitat de Barcelona.
  • José Manuel Jurado, responsable del Departament de Sostenibilitat de Comissions Obreres de Catalunya.
  • Marc Vilahur, President de l'Obrador del Tercer Sector ambiental de Catalunya.
  • Núria Ayats, responsable de Sostenibilitat de Barcelona Cartonboard, organització sòcia del Club EMAS i que ostenta la vicepresidència en la seva Junta Directiva.
  • I, Dani Jiménez, científic, divulgador i expert en l’àmbit de la comunicació.

El jurat va avaluar un total de 29 candidatures en les 4 categories de participació.