Acte de lliurament Premis EMAS Catalunya 2010

Com cada any, el mes de novembre és el mes de la festa dels EMAS.
Durant aquestes dates les organitzacions EMAS catalanes tenen l’oportunitat de gaudir de la seva festa anual en el marc dels Premis EMAS Catalunya i d’aquesta manera aprofitar per poder intercanviar experiències, conèixer nous projectes i iniciatives i estar en contacte amb tots els responsables del mon EMAS.

Aquests premis, organitzats com cada any pel Club EMAS, ja han arribat a la seva tercera edició i continuen en la seva línia d’originalitat en el plantejament i de sostenibilitat en l’organització que tant els caracteritza.
L’acte va tenir lloc el 17 de novembre als Platós Top Studios de Barcelona, espai singular especialitzat en l’acolliment de rodatges i reportatges del mon del cinema, la televisió i la fotografia. Aquest recinte, situat en un dels barris industrials de Barcelona, va ser la sala escollida per gaudir de la festa.

En aquesta edició, el fil conductor de la cerimònia va aprofitar l’any 2010 com Any Internacional de la Diversitat Biològica per tal de visualitzar el territori català com un entorn ric en biodiversitat i també ric en organitzacions EMAS de molts sectors, situació aquesta que fa que el nostre territori sigui capdavanter en organitzacions registrades tant a l’estat espanyol com a la resta d’Europa. La presentació de l’acte va estar a càrrec d’una presentadora virtual, situació novedossa en aquests tipus d’events que es va resoldre amb la projecció d’una enorme cara femenina amb veu en off que anava conduint l’esdeveniment. Aquesta proposta va estar acompanyada de música en directe i de la projecció d’imatges relacionades amb biodiversitat que sorgien per tot l’espai.

Com en edicions anteriors, el lliurament va ser presidit per l’Honorable Sr. Francesc Baltasar i Albesa, Conseller de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, i va comptar amb l’assistència de més de 170 persones que van voler assistir al reconeixement de la tasca portada a terme per les empreses EMAS en pro del medi ambient i de la qualitat ambiental.
A part de la presència del conseller també van assistir d’altres alts càrrecs de l’administració catalana com van ser la Directora de la Direcció General de Qualitat Ambiental del mateix departament, la senyora Maria Comellas, el Subdirector General d’Intervenció i Qualificació Ambiental, el senyor Lluís Laguna així com el President del Club EMAS, el senyor Martí Puig i Ysern, entre d’altres personalitats.
En el jurat d’aquest any van participar persones rellevants del món del medi ambient, de l’empresa, del món acadèmic i de la societat en general.

La seva composició va ser:

Maria Comellas, Directora General de Qualitat Ambiental del DMAiH, presidenta del jurat.
Salvador Samitier, Director de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic.
Joan Barfull, Director del Departament de Medi Ambient de PIMEC.
Antoni Garrell, Director de l’Escola Superior de Disseny (ESDI).
Anna González Batlle, Directora de Comunicació de l’Entitat del Medi Ambient de l’Àrea metropolitana de Barcelona.
Marta González, Responsable del Departament de Medi Ambient d’UGT Catalunya.
I Jordi Bellapart, Cap de Medi Ambient i Seguretat d’Envases Plásticos del Ter (ENPLATER S.A.) organització Sòcia del Club EMAS i que ostenta una de les vocalies en la seva Junta Directiva.