Jornada de la xarxa ECAP a Barcelona

El Club EMAS es va donar a conèixer per tota Europa el passat 4 d'octubre de 2010 mitjançant la xarxa ECAP. L'associació va acollir el passat octubre la segona jornada de treball del programa ECAP a les instal·lacions del Roca Barcelona Gallery.

ECAP, és el programa d’assistència pel compliment de la normativa medi ambiental per a PIMEs de la Unió Europea. Aquest programa va ser adoptat en octubre de 2007 amb l’objectiu d’ajudar a las PIMEs europees a complir més fàcilment amb les seves obligacions en matèria de normativa mediambiental i d’aquesta manera millorar el seu comportament en aquest sentit.

El programa ECAP va escollir Barcelona per realitzar aquesta nova reunió amb l’objectiu de conèixer les experiències del Club EMAS i d’alguns dels seus associats. A la jornada es va donar a conèixer tant la visió de l’organisme competent català en relació a EMAS com algunes de las experiències concretes d’empreses sòcies de diferents sectors: gràfiques, sector turístic, centres tecnològics i restauració. D’aquesta manera es van visualitzar experiències reals en relació amb EMAS així com la seva integració i participació en el Club EMAS. Aquesta difusió de les diferents experiències va servir per conèixer noves eines i maneres de fer amb l’objectiu que aquestes poguessin servir a d’altres organitzacions d’arreu d’Europa. Així mateix, en aquesta mateixa línia de treball es van donar a conèixer les experiències d’altres Club EMAS a nivell europeu (Club EMAS Veneto i Club EMAS Emilia Romagna) que es van crear a partir de l’experiència del Club EMAS a Catalunya, pioner al 2006 en aquest tipus d’associacions.

Més informació sobre el programa ECAP http://ec.europa.eu/environment/sme/faq/index_es.htm#01

Aquesta iniciativa va tenir el suport del Departament de la Vicepresidència, Afers Exteriors i Cooperació de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració del Roca Barcelona Gallery.